Online vyučovanie robí z detí 2. stupňa „polodebilov“. Vyzývam rodičov, aby si s deťmi dali nejaký diktát, alebo preriešili pár primitívnych úloh z matematiky, aby zistili ako sú na tom ich deti

Poznáte ten pocit, keď na niečo nemáte čas, viete, že to je zlé, ale myslíte si, že to nejak dobre dopadne, lebo aj tak nemáte to čas riešiť? Ak máte deti na druhom stupni ZŠ alebo stredoškoláka, tak mám pre vás zlú správu. Nedopadne to dobre. Vaše dieťa pokiaľ nie je ultra mega snaživé, tak na tom je stále horšie a horšie. Cez online vyučovanie zabúda čo vedelo a nič nové sa neučí. Získava zlé návyky tým, že vlastne celý deň len pasívne prijíma informácie ako v TV, avšak z TV programu ho nikto neskúša a v tých komerčných ide ledva niečo hodnotné, takže ani z toho nič nepotrebuje vedieť do budúcnosti. Ale násobiť, deliť, čítať a písať bude potrebovať vždy. No a komplikovanejšie aspoň pár z nich takisto, ale bude to vaše dieťa? Alebo ho rovno odsudzujete na prácu otroka – biorobota v montovni? Samozrejme aj táto práca je hodnotná, ale ako spoločnosť by sme sa mali posúvať k vedomostnej a informačnej spoločnosti a nie ísť dozadu, do ranného kapitalizmu, kde vzali ľudí z polí do fabriky či bane a tam pracovali 10-14 hodín denne, aby zarobili na chlieb. Ale bez vedomostí sa to nedá. Keď nebude vedieť deliť či násobiť ako nakreslí prototyp nového výrobku? Bude vaše dieťa používať ešte rozum, alebo len pasívne prijímať Farmu a iné parádne programy, ktoré ho neposunú do aktívneho vnímania seba a okolia?

Učitelia sa snažia koľko to dá, ale za prvé nikto nikdy ich neučil učiť online. Nemajú techniky, ktorými by uriadili triedu ako sa to dá v škole. Učiteľ v škole využíva množstvo ďalších prostriedkov výuky. Všíma si kto dáva pozor, kto nedáva. Ako to zistí online? Vyvolá, zistí že žiak ani nevie o čom je reč. Ale z hodiny ten žiak už možno pol hodiny stratil a po tom ako dostane prednášku sa možno opäť na to ani nepozerá ani nepočúva, ale kliká nejakú hru čo si akurát stiahol. Na takéto správanie ani niet kontrol, ktoré by učiteľovi pomohli odstrániť takéto správanie. A keď žiak sa jednoducho učiť nemá chuť, čo si priznajme ani keď my sme chodili do školy nebolo vždy, tak sa na neho ani nič „nenalepí“, pričom v škole je aspoň nútený venovať sa tomu, čo bude potrebovať. Učitelia na online výuku potrebujú žiakov, ktorí sa chcú učiť, byť aktívny. Ak toto v sebe žiak nemá, učiteľ ho stráca a nemá inú páku ako dať zlú známku a zatiahnuť do procesu rodiča

S rodičmi je však problém takisto, pretože majú problémy v práci a rátajú, že učiteľ sa postará. Ale učiteľ nemá ako. Jedine ako sa to dá je že začne žiakovi dávať zlé známky. Takto pritiahne rodiča do problému, ale ten vo väčšine prípadov hľadá chybu v učiteľovi. Učiteľ, čo chce deti niečo naučiť sa tomu postaví, ale ľudia všeobecne neradi riešia problémy, tak veľa z učiteľov dajú dobré známky a neriešia. Veď možno budúci rok bude učiť dieťa niekto iný a že nič nevie ho nemusí zaujímať. Presunie problém do budúcnosti. Ďalší učiteľ možno v budúcnosti bude dieťa skúšať a pri nulových vedomostiach ohodnotí dieťa negatívne a vznikne obrovský rozdiel v hodnotení dieťaťa. Lenže kto spätne naučí dieťa veci ktoré malo vedieť už pred rokom? A to je prípad, že koronu budú elity točiť medzi ľuďmi iba rok. Bude to iba rok?

Druháci často nepoznajú písmenká z prvého ročníka a to v minulom roku nechodili od marca do školy. Keď neprečíta, ani nenapíše. Kedy to dobehne? Ešte v tom čo sa bude učiť ho to spomalí. No a keď sú v ročníku kde sa učia gramatiku? Či delenie alebo násobenie? Ako deti stredných škôl pracujú prakticky na svojich úlohách? Ako nadobúdajú prax? Aká je kvalita online vyučovania? Kde je podpora štátu v online vyučovaní? Stačí keď sa postarajú o licencie Zoomu, Teamsu či iných komunikačných programov? Stačí to?

Podľa všetkého môžeme na vzdelanie zabudnúť pre naše deti vôbec. Je to ako zadarmo online kurz na Harwarde. Môžete ísť na neho, zaplatiť iba skúšky a skončiť Harward. Koľkým sa to podarí bez toho, aby si mohli reálne vydiskutovať veci, pýtať sa, pochopiť v kolektíve? Veď RTVS môže natočiť najlepších učiteľov prednášku na jednotlivé hodiny a púšťať to online. Prečo to tak nemáme? Pretože výuka sa online nedá robiť. Teda dá, ale výsledky takejto výuky sú mizerné. My sa tvárime, že sa nič nedeje

Ak máte skutočne deti na 2. stupni, nech sa vám nelení a skúste deťom dať diktát, či nejaký príklad z matematiky. Ak viete aspoň trošku po anglicky sa ich spýtajte jednoduché otázky, aby ste pochopili o čom píšem

Možno vás to ale nemusí trápiť. Podľa štatistík 25% detí ani nemá online vyučovanie, pretože nemá možnosť sa dostať k počítaču. Takže 25% biorobotov už máme pripravených. Problém je jedine v tom, že z chudobných rodín zvykne vyrastať veľké množstvo talentov, o ktoré prídeme. Ale komu to bude chýbať ak to nie je vaše dieťa? Bude to chýbať našim deťom, že nebudú mať medzi sebou rozumných, ktorí by ich ťahali. Nevadí veď práve vaše dieťa bude mať vyššiu šancu sa uplatniť lebo dieťa z chudobnejších pomerov túto šancu ani nedostalo

Riešenie? Otvoriť školy. Že korona? Že Matovič? A? Radšej ohlúpnutá celá polgenerácia? Už by sme mohli konečne postaviť proti korone straty. Ekonomické, vedomostné, morálne, sociálne, psychologické a prirátajme mŕtvych z neliečenia iných chorôb kvôli korone, či sebevraždy. Neumiera nám náhodou viac ľudí keď bojujeme s koronou ako keby sme nerobili nič? Čo robíme proti korone a čo strácame. Alebo to skutočne nikoho netrápi? Dajte deťom ten diktát alebo pár príkladov z matematiky, aby ste pochopili čo robíme svojim deťom

Môžu nás ženy svojimi rozhodnutiami doviesť do vojny?

14.11.2025

Do vojny sú volaní vždy muži, aby bránili svoju vlasť. Muži sú primárne tí, ktorí ochraňujú krajinu. Ak ženy volia, v podstate majú silu na to, aby mužov poslali do vojny, pričom ony vo vojne bojovať nemusia. V podstate máme elitnú grupu v krajine – ženy, ktorá nemusí ísť do vojny, ale môže tam poslať cez svoju voľbu inú, neelitnú skupinu mužov do boja. [...]

Prečo Západ „nenávidí“ Rusko

06.11.2025

Dnes už chápeme, že to čo si akože myslí väčšina je väčšinou mediálna manipulácia, ktorá beží storočia v tej alebo inej forme. Aj u nás, ak sa všetko zprogresívni, tak budeme mať politiku nenávisti voči Rusku nielen ako teraz v médiách, ale aj politikov, ktorí túto politiku budú otvorene robiť ako to robila vláda Matoviča. Takto to bolo na Západe, stačí [...]

Nebudete mať ŽIADNY PRÍJEM počas celej doby zákazu vychádzania. Oslavujeme piate výročie testovania

28.10.2025

Pripomeňme si atómovku – plošné testovanie 31. 10. 2020 – 1. 11. 2020 listom zamestnávateľa ako vzorku ako sa k nám správali zamestnávatelia. Museli? Mohli? Chceli? Vyberte si. Na obranu tohto zamestnávateľa, nebol osamotený. Takýchto motivácií a vyhrážok šlo po Slovensku mnoho. Boli ste si strčiť paličku do stredu hlavy, lebo vás vydierali? Išli by ste znovu? [...]

Šutaj Eštok, Tibor Gašpar,

Úrad na ochranu oznamovateľov: Zákon úradu neumožňuje spochybňovať ochrany udelené inou inštitúciou

01.12.2025 11:15

Úrad sa ohradil aj voči tvrdeniu o nepotrebnosti ďalšieho úradu, „pretože máme políciu a prokuratúru“.

Jozef Ráž ml.

Mimoriadnu schôdzu k odvolávaniu Ráža sa v pondelok nepodarilo otvoriť

01.12.2025 10:38, aktualizované: 10:50

Na schôdzi sa v pondelok ráno prezentovalo len 61 zákonodarcov, pričom potrebných je minimálne 76 poslancov.

Robert Fico, Igor Matovič

Fico vyhral súd proti Matovičovi, obvinil ho z ohovárania

01.12.2025 10:02

Šéf opozičného Hnutia Slovensko by sa mal premiérovi ospravedlniť za výrok o miliónoch na Belize.

Russia Ukraine War

Kone pašovali zbrane, vrtuľníky lietali nad hlavami prekvapených Rusov. Ukrajinská rozviedka poodhalila svoju prácu

01.12.2025 09:00

Nová kniha, do ktorej autorovi poskytli exkluzívne informácie velitelia tajnej služby, odkrýva podrobnosti o špeciálnych operáciách.